torsdag 20 mars 2008

... i vårat kök.....

När vi renoverade torpet förra året så investerade vi i ett underbart vitt, lantligt kök från IKEA. För att mysa till det ytterligare köpte vi även en vit "hängare" med smides krokar och satte på väggen brevid bakbänken. Tanken var att det skulle hänga underbara lantliga handukar där som degen kunde jäsa under. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.......

...ser ni tapetseringsmisstaget.....Lite charmigt, så det får vara så...

Istället för handukar hängdes det upp vackra vita koppar från Indiska. Maken har fått dessa i julklapp av sina föräldrar och de används flitigt på kvällarna när vi tar en rykande, varm kopp te i köket. Så har någon vägarna förbi Kyrktorpet, knacka på och drick en kopp te!



...lunchdaten var underbar, maken hade tittat ut en härlig liten Italiensk lunchservering och maten smakade ljuvligt......

44 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja, ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig från börja. Men detta blev inte ett dugg fel, utan mycket snyggt. Ja, en kopp te låte gott. Vi dricker det varje kväll oxå.
Glad Påsk på dig.
Kram Mamma C

Himmelbit/Njut en smula sa...

Sååå fint! Den vita hängaren är verkligen jättefin och det blev toppen med kopparna också. Gillar er tapet (och såg inget misstag).

Ha en mysig påsk!

pudelflicka sa...

Tack för trevlig kommentar, Din nya blogg är riktig bra. Lycka till !
Hedvig

Anonym sa...

Vilken otroligt fin Gustaviansk säng du har, verkligen fin. Glad Påskpå dej, kram Katta

Anette sa...

Tack för kommentaren hos mig!
Välkommen till bloggvärlden!
GLAD PÅSK!
nellie

Hannis sa...

Snygggt!
Det där gillade jag!
Bra idé.

Vad bra att lunchdaten blev bra=))

MiaMaria sa...

Ser så bra ut med muggarna på krokarna...

HA´det så gott!
Miamaria

Hanna sa...

Vilken fin hängare. Den skulle jag vilja ha, det blev fint med kopparna. Kram Hanna

My Lovely Things sa...

Hej!!
Tack för besöket i min blogg!!

Så fina tapeter..helt ljuvliga!!!

Otroligt trivsamt med kopparna på rad..
kram anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev jättefint med koppar också, på hängaren!
Kram och Glad Påsk
Marie

Designe sa...

Åh va fint! söt tapet oxå!..och vilka vackra bilder nedan! Ha en riktigt fin påsk! Gillar verkligen ditt nya bloggnamn!..bor ni i ett torp eller har ni ett torp och ett annat boende oxå? Kram :)

Änglahem sa...

Misstag?? var?...ser inget misstag!
Gissar på att du menar tapeten, men den tycker jag ser jättefin ut!!! så det så!

Jäsa deg? varför gör du inte det? Gör jag varje....vartannat år ungefär...*rodnar av skam*. Får ta mig lite i kragen där med bakning!

Önskar dig och familjen en riktigt Glad & skön Påsk!

Kramar
Ulrika

Änglahem sa...

...bara jag igen...idag har jag tydligtvis huvudet under armen...!

Vad roligt att ni hade det mysigt på lunch daten! italienskt låter gott!

Kram igen

Anonym sa...

Jättefint med koppar hängande, och vilken snygg tapet!!! Var kommer den ifrån?

Karin i Villa Grå sa...

De där hängarna från Ikea är riktigt fina, vi har en i hallen (som dessvärre inte syns bakom de många lagren av barnkläder, gympapåsar och skolväskor...).

Gillar er rutiga tapet skarpt!

Ha en trevlig påsk!

Kram, Karin

Anonym sa...

Glad påsk!
Och vilket urfint kök ni har!

Var det knepigt att byta bloggnamn?

Må gott

Husbilsresan sa...

Jättefint verkligen....och hängaren passar ju utmärkt att hänga dom fina kopparna på.
Ha en superskön påsk!
Kram/Gunn

Marie sa...

Jättevackert med kopparna på hängaren!

Ha en härlig påskhelg!
Kram Marie

Moa sa...

Hejsan.. och tack för din gulliga kommentar hos mig.. Vad fint det var med muggar i ditt vita Ikeakök.. blir lite avis var och tittade förra veckan på kök på Ikea.. beslutsångest så jag kanske kommer o tittar och tar en kopp te för att se ett ikeakök live.. så att säga..=).. Glad Påsk på dig och ha det riktigt skönt..MONica

C De-sign sa...

Vad fint med muggarna... jag kan nog inte se något misstag... ;) men en kopp te låter gott....jag knackar på!!!! Ha en bra och skön låååååååång fredag! Påsk-Kram fr C

NICOLINAS BONING sa...

Det här blir kul att se hur din nya blogg utvecklar sig...ibland blir det ju inte riiiktigt som man tänkt sig från början...
Om du inte hade sagt något så hade jag inte behövt förstora bilden och irra med blicken ett bra tag för att till slut se misstaget som knappt syns;-)
Det låter som det är vårromans på gång med käre maken...härligt!
GLAD PÅSK!!!
Kramar/Birgitta

Vanilladreams and humblebees sa...

Det låter så härligt när du beskriver ert hem... rykande kopp te i köket om kvällen... åh vad mysigt...

Ja jag kommer att sälja möbler i butiken sen... både antika renoverade möbler och nya möbler i samma stil. Jag jobbar på för fullt med nätbutiken... väntar på ett nytt bankbeslut. Blir det ett bra beslut börjar jag köpa in varor i nästa vecka.... letar lokal också. Svårt bara då allt är dyrt. Hoppas att det ska duka upp något bra snart!

Kramar och glad påsk!
---<-@

Jenny

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vad kul med en ny blogg att kika in på!
Hängaren är jättefin! Jag vill ha en så´n till dotterns rum att hänga fram de finaste klänningarna på :)
Muggarna är ljuvliga! Vet du var de kommer ifrån?

Glad påsk!

Unknown sa...

Undrar om inte Under en vind Sara har den tapeten med?? Fiiin =) Hoppas att du har en riktigt mysig påsk vännen! kramar Malin

Husbilsresan sa...

Jamen nu trillade poletten ner....jag hade väl inte fattat att det var du som skrivit i min blogg!Kul med en ny blogg....men jag kommer att följa din andra.....pysselbloggen också=)
Ha en fortsatt revlig påsk!
Kram å påskpuss/Gunn

Mitt Lantliv sa...

Jag ser inte missen!?

Glad påsk kram från mig!

stina sa...

Vad fint med muggarna hängandes så där! Jag har lika dana muggar! Ha en trevlig påsk! kram Stina

Nygammalt sa...

Yes för romantiska lunchdejter och yes för fina kökssaker =)
Kram.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tapetmissen syns inte alls !! :-)
Då vet inte var du ger dig in på , du kanske har halva Sverige på trappan en dag , kaffesugna ;-)
Ha en trevlig Påsk !
Kram/Lotta

Färjtorp sa...

TACK SNÄLLA för din rara kommentar hos mig! Gissa om man blir glad för såna snälla ord !!!!!!!!!!

Den vita hängaren som du visar idag har jag med fast inne i badrummet till badlakan.
Ha en fortsatt härlig påskhelg.

Kramar Johanna *glad*

Willewira sa...

Det blev ju jättefint med muggarna på rad! Och tapeten... Ljuvlig!!!

Önskar dig en fortsatt glad påsk!

Kram Willewira

Fru Grön sa...

Hej!

Det ser verkligen hemtrevligt ut när ni har hängt muggarna så!

Kram linda

Guldkorn i min vardag! sa...

Oj så fint med de krokarna och muggarna, och jag måste nog vara lite halvblind inte ser jag något tapetseringsmisstag...
Synd att kvasten min gått sönder annars kom jag snabbt in på en kopp te.
Kram Ulla-Bella

Kannor och karaffer sa...

Det är så fint med muggar som hänger så där på en krok. Gillar också din tapet - vilket härligt kyrktorp ni verkar ha.

Ha det gott!
/Ann

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Oj vad fint det blev med muggarna där!hoppas ni har det bra idag hos mamma. kram

Lilla Blanka sa...

Hej Nina!
Misstag? Jag ser inget..!
Härlig bild och mysigt med kopparna hängande framme...
Kramar
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul idee ju!!!!
Så hade min mor det i vår stuga111

Tack så mycket för din värmande kommentar!!!Hoppas det vart en trevlig påsk Helg!!!Här kommer en liten hälsning!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Cattis sa...

vacker hängare med praktiska härliga koppar att dricka gott té i...
Men vad är tapetseringsmisstaget?

Glad påsk!
Cattis

Solsjö - Under en vind sa...

Det är inte det enklaste att tapetsera med rutiga tapeter..det fick sambon erfara här, då han fick göra om en vägg i vårt kök....
Nu valde vi ju rutigt igen i dotterns rum så nu har han fått öva lite till....

Hoppas att påsken varit skön! Kram!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Den hängaren är jättefin och den gjorde sig verkligen med vackra koppar på rad :)

Lägger till denna nya blogg hos mig nu, kommer du att fortsätta med den andra också?

Kramisar
Flisan.

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket snygg och jag gillar dessutom den rutiga tapeten! Mari.

Millas hem sa...

Fina bilder!
På Indiska kan man hitta en del fina saker, kopparna är jättefina där de hänger. Gillar tapeten!
Kul att hitta hit!
Kram Camilla

Sandkorn och sötvatten. sa...

Åh varit sugen på dessa muggar ett tag nu, kul att få se dem i sitt rätta element. :)

Kram

Anonym sa...

Verkligen supersnyggt. Vi skall renovera vårt kök på landet i sommar och jag kan absolut tänka mig en sådan här trevlig lösning för kopparna. Inspirerande!
:)