lördag 5 april 2008

....... I "finrummet" på torpet är det ljust och öppet. Vi har vitlaserat paneltak, stora fönster och vita skira gardiner. Alltså borde jag stortrivas i detta rum! Men, det gör jag inte...... Jag har svårt att få till det, rummet känns aningen sterilt och blir inte personligt hur vi än bär oss åt.
Det finns en vinkel till detta rum som vi använder som TV-rum, där har vi soffa, bokhyllor och ett TV-skåp. Här inne spenderar vi massvis av tid. Vi tittar på TV, barnen leker och vi slappar i soffan. Men detta rum är litet och känns aningen trångt....... Visst låter det som att vi skulle behöva möblera om och skifta möblerna i de olika rummen????? Jag berarbetar min man till max men han har inte gett med sig ännu.... Håll tummarna för att lite kvinnlig list ska göra susen i framtiden.....

33 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Hej! Vilka underbara möbler och färgerna är helt okej, men jag förstår att det kanske skulle vara mer praktiskt att möblera om.. men men lycka till med övertalningen och det tror jag att du kommer att få igenom.. tihi..

här hemma ska det kalasas ikväll!
Ha en fortsatt goe helg
Kramar karolina

Änglahem sa...

Jättefint matsalsmöblemang!!

Jag hade möblerat om själv!! En period vågad maken sig knappt innanför dörren efter jobbet....vad hade frugan nu hittat på?!!*tihi*. Bara att lägga handukar under benen, så kör man race med möblerna sedan!!*wroooom* Jättekul!!!

Lycka Till!! Vad det nu månde bliva!

Skön lördagkväll!
Kramar
Ulrika

Grodmamman sa...

Förstår din känsla. Skulle nog också försöka möblera om själv om inte mannen var med på det, eller prata om det tills han en dag kom på att det faktiskt är en mycket bra idé. Använda kvinnlig list med andra ord!:)
Kram

Dubbelörn sa...

Hallå gör som jag. Jag drar runt möblerna själv o det som är tungt tar jag alltid sonen till hjälp. Sedan när kära mannen ser omvandlingen så köper han det rakt av. Tror killar har svårt att "föreställa sig" en möblering *skrattar*. Du måste visa hur skåpen ska stå! *gapskratt*

KRamar

lottens vita och gröna sa...

ta nån härlig väninna till hjälp och pröva, det går ju alltid att baxa tillbaka allt, killar har lättare att köpa läget när det är klart! kram lotten

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart att visst kan du fortsätta bearbeta mannen i huset...eller oxå får du göra som vi andra gör...möblera om själv så får han upptäcka att det blev alldeles perfekt att skifta där inne;-)
Lycka till...och jag hoppas att vi snart får se den stora omvandlingen i form av bildbevis om någon vecka eller så...fniss...!

Kramar/Birgitta

Hannis sa...

Visst kan man bli galen när man inte får till den där extra känslan.
Flyttar runt och byter ut, men rätt var det är så löser det sig!

Du får nog till det,som du skriver:
Plocka fram den kvinnliga listen=))

Ha en skön Söndag.

Linneagården sa...

Fin matsal. Vad bra med så många platser.

Trevlig kväll //madelene

MiaMaria sa...

Fint!

Men ibland kan det vara svårt att få till det så att man blir nöjd...lycka till!

HA´en bra vecka!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Vore kul att se andra halvan...men visst låter det som en bättre lösning! Kram!

C De-sign sa...

Ibland måste man ju flytta runt och pröva sig fram...hoppas att du lyckas med att få den trivsamma känslan i hela rummet. Jättefina möbler du har!! Ha en bra start på nya veckan!
Kram fr C

Millan sa...

Vilka fina möbler. Härligt med en riktigt stor matplats där man kan samla massa goda vänner och umgås med god mat.
Du får killa gubben lite under hakan så han kanske ger med sej. *fniss*
Eller oxå får du göra som jag. Jag brukar kånka runt på möblerna själv när gubben inte är hemma.
Kram Millan

Helena Sjögren sa...

Ja med kvinnlig list brukar man komma långt. Hemma hos oss brukar det till sist bli mannen som får ge med sig för mina goda ideer. Så stå på dig ! Ha en bra vecka / Helena

Malin - I min trädgård sa...

Mmm... jag förstår vad du menar... samtidigt gillar jag det verkligen! Men kanske en annan lampa hade gjort lite för atmosfären... En vacker hängande äldre variant kanske?

Detta var en ny blogg för mig - roligt! Ska kika in igen!

Ha det bra!

Annika sa...

Koppla på den kvinnliga charmen och sedan är det bara att tuta och köra ;o)

spetsar och änglar sa...

Koppla på den kvinliga listen!!Eller så gör du som jag.Använder mattor och drar omkring möblerna själv.
Ojjj vad jag har möblerat när min man inte ha varit hemma;)

Önskar dig lycka till!!
Kram Heléne

Unknown sa...

Hej Nina!
Tänkte bara tipsa dig om lite andra *Tilda Addicts* =) Gå in på www.finnishtilda.blogspot.com. Därifrån kan du gå vidare och kolla i hennes länklista på fler!! Hoppas att det inspirerar...kramar Malin

Fru Grön sa...

tjena gumman!
Jag röstar absolut för en ommöblering. Synd att inte utnytta det utrymme som finns! Kanni int ha en myshörna med fåtöljer i andra änden av matrummet annars?
Saknas när vi var mammalediga och kunde träffas oftare!
Kram Linda

Ljuva ro sa...

Ert matrum ser verkligen fint o trevligt ut! Många goda middagar i vänners lag kan jag tänka mig!

Piffa och Puffa sa...

Jättefint rum. Hittade hit genom en annan blogg som tipsade om ditt bröd. Ska baka det i helgen.
Kram Anette

I ett litet hus sa...

Hålle tummarna på att din kvinnliga list fungerar! Vill se bilder på ommöbleringen sen bara! :)

drömmen om vitt sa...

Äntligen kan jag kika in hos dig igen. Tycker att det ser jätte fint ut. Men jag förstår vad du menar....med kvinnlig list, det brukar gå hem här *fniss*
Trevlig helg!
Lotta:)
P.s Man får väl se när det är klart?

Husbilsresan sa...

Ja,med kvinnlig list kan man komma långt...du kommer säkert att lyckas =)Du har väldigt fina möbler där i alla fall.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Frida sa...

Jättefint finrum. Du har en jättefin blogg!
Kram Frida

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå såå vackert!!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en mysig valborg! Kram!

Designe sa...

Åh så ljust och fint!...superfina stolar!...men du...kanske du skulle föra in lite blommigt där så blir det inte lika strikt! :)
Nu måste jag länka hit så jag hittar tillbaks..hade tappat dig ett tag! :) Trevlig helg!

Hemma hos Razzel sa...

En maffig lampa som hänger ner ovanför bordet och kanske mer liv på väggarna skulle kanske göra det mysigare? Kanske ett väggskåp med lite fina prylar i?
Mitt första besök på din sida men jag kommer att komma tillbaks!!

spetsar och änglar sa...

Kikar in för att önska dig en härlig vecka.Hoppas att du har det bra!!!!!
Kram Helène

Skomakartummen sa...

Fina färger och underbara möbler men om det inte känns rätt då är det inte rätt för dig... klart du kommer lyckas övertala din man... man är ju kvinna *skratt* kram sari

Anonym sa...

Hej!

Kikar in på din blogg för första gången och blir helt begeistrad. Så otroligt fint ni har det hemma!

Jag är själv precis blivit lycklig ägare till en gammal folskola som vi ska renovera upp!

Anonym sa...

Hej! Fina möbler och väldigt fint rum men jag förstår vad du menar. Tror att Hwita villan satte huvet på spiken. En lite större hängande lampa hade gjort susen. Lite gammeldags som är modern nu! Hälsningar Maria :-)

Myownhome sa...

Vad fint!! :)
Ha en trevlig kväll
Kram //Johanna